Prince是我聽英文流行樂近二十五年來,最欣賞,也是我覺得得最有才華的歌手

在Michael Jackson,Whitney Houston走了後

讓我覺得要更珍惜這位縱橫80'90'年代的黑人巨星,天才型歌手 

Prince的曲詞內容和外形常離不開情色,不過無損歌迷們對Prince的欣賞

Prince寫過很多冠軍單曲,但我最喜歡的卻是下面這首,每次聽了都覺得很振奮

原本Youtube有首七分鐘的Live MV,可惜被下架了

文章底部還有附一支不完整的Live,有興趣的可去感受一下,最特別的流行巨星Prince

PRINCE - I COULD NEVER TAKE THE PLACE OF YOUR MAN 

王子-無可替代

It was only last June 去年六月
When her old man ran away 當她男友遠走
She couldn't stop cryin' 她以臉洗面
'Cause she knew he was gone to stay 因為她知道他不會再留下
10:35 on a lonely Friday night 一個寂寞星期五晚上10:35
She was standing by the bar 她站在吧檯邊
Hmm, she was looking alright, yea 嗯,她看來還不錯

I asked her if she 我請她跳支舞
Wanted to dance?
An' she said that 她說
All she wanted 她只缺個好男人
Was a good man
An' wanted to know 我也想知道
If I thought I was qualified, yea 我可以嗎?

I said, "Baby, don't waste your time 我說,寶貝,別再浪費妳的時間
I know, what's on your mind 我知道你在想什麼
May be qualified 來個一夜情
For a one night stand 或許還可以
But I could never take the place 但是我永遠無法取代他
Of your man"

It hurt me so bad, when she told me 真令人傷心
With tears in her eyes 看她邊說邊流淚
(Tears in her eyes)
He was all she ever had 他曾是她的全部
An' now she wanted to die 她不想活了
He left her with a baby 丟下了孩子
An' another one on the way, yea 他和別人的女人跑了

She couldn't stop cryin' 她情不自禁地哭
'Cause she knew he was gone to stay, yea 因為她知道他不會再留下
She asked me, if we could be friends 她問我,我們可以先當朋友
An' I said, "Oh, honey, baby 我說,甜心
That's a dead end 那最後是個死胡同
You know 'n' I know 妳我都知道
That we wouldn't be satisfied" 我們並不適合
No, no 不適合 

An' I said, "Baby don't waste your time 我說,寶貝,別再浪費妳的時間
I know what's on your mind  我知道你在想什麼
Wouldn't be satisfied 一夜情後或許還不足夠
(Wouldn't be satisfied)
With a one night stand
(Oh, oh, oh)
An' I could never take the place 但是我永遠無法取代
Of your man" 你的男人
Yea, yea, the place of your man 無法取代你的男人
(Ooo, ooo, ooo, ooo)


arrow
arrow
    全站熱搜

    hl805hsp76204 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()