學生時代,新生訓練,整班人坐在大貨車往曾文水庫露營,

車上有人播著錄音帶,就這首歌

我印象最深,當時是高明駿翻唱的~ 聽到這首歌,感觸好深,彷彿又回到當年

喜歡的歌,還是用自己的感受翻譯一下:

 

Straight from the heart  打從心底  Bryan Adams

I could start dreaming 這念頭從開始後
But it'd never end 就不曾中斷
As long as you're gone 自從你離開後
We may as well pretend 我們都裝著沒事
I've been dreaming 我一直想著
Straight from the heart 應該要說出心裡的話

You said it's easy but who's to say 你說目前這樣就很好了,但誰敢說
That we'd be able to keep it this way

我們能維持這樣,未來不會形同陌路呢
But it's easier 
Coming straight from the heart  把心裡的話都說出來,不是更好嗎

*Give it to me *straight from the heart 把真心感受都告訴我
Tell me we can make another (one more) start

告訴我,我們能重新開始
You know I'll never go 我的心不會離去
As long as I know 我很清楚
It's coming straight from the heart 這也是我心裡的話

 I'll see you on the street some other time 

或許哪一天我們會在街頭相遇
And all our words would just fall out of line

我們會爆出什麼不一樣的話語
While we're dreaming 因為那時我們都想著
Straight from the heart 該說出心裡的話了

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    hl805hsp76204 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()